Відкриття своєї власної пекарні може виявитися приємним, але дуже не легким заняттям. Щоб керувати своєю власною пекарнею, яка бурхливо розвивається, Ви повинні володіти базовими знаннями та досвідом. Крім того, багато що залежить від масштабу виробництва. Ви можете мати великі обсяги виробництва, середні обсяги, або ж взагалі відкрити пекарню вдома. Але Ви маєте розуміти всі нюанси, як початку своєї справи, так і подальшого управління нею, бо пекарна справа докорінно відрізняється від будь-якого іншого бізнесу. Щоб керувати успішною пекарнею, Вам доведеться бути видатним пекарем і проникливим бізнесменом водночас. Крім того, Ви повинні мати базові знання в галузі бухгалтерського обліку, людських ресурсів та управління ними. Це відбувається тому, що пекарні займаються як роздрібною торгівлею, так і виробництвом. Ви можете вирішити створити свою пекарню з нуля і спроектувати її за своїм власним смаком, організувати її у себе вдома або купити вже готову. У всіх трьох випадках Ви повинні будете зробити аналіз сильних і слабких сторін, можливостей і загроз. Не намагайтеся вирішити це самі. Вам доведеться проконсультуватися з юристами. Також звернутися до бухгалтера, щоб підрахувати майбутні кошторисні витрати і доходи. Приблизно розрахувати, через який час Ви зможете покрити витрати, і коли можна буде очікувати прибутку. Ось кроки, через які Вам потрібно пройти, щоб втілити в життя Вашу заповітну мрію стати володарем прибуткової пекарні, що процвітає!
Напишіть бізнес-план
Навіть одна накидана сторінка бізнес-плану краще, ніж відсутність бізнес-плану взагалі. Але якщо Ви можете зосередитися достатньо, щоб написати п'ять або десять сторінок бізнес-плану, це чудово. Ваш бізнес-план має містити таке: короткий вступ про те, чому Ви хочете йти в цей бізнес, яку нішу Ви хочете в ньому зайняти, з ким Вам доведеться конкурувати у вашому районі, сильні й слабкі сторони Ваших потенційних суперників. Крім того, необхідно накидати план того, що Вам потрібно для початку свого бізнесу, як з погляду матеріалів і обладнання, так і щодо ліцензій і перевірок. Нарешті, необхідно оцінити, скільки часу і грошей у Вас піде на те, щоб виробити першу продукцію, де і за скільки Ви будете її продавати. Не забудьте, що Вам ще треба буде платити податки і виплачувати собі хоча б мінімальну заробітну плату. Якщо у вашому бізнес-плані кожен із цих пунктів займає 1-2 рядки, це все ж краще, ніж нічого. В ідеалі має вийти по сторінці на кожен пункт. Це допоможе Вам не тільки мати чітке уявлення, через що Вам доведеться пройти, а й стане в нагоді, якщо ви захочете отримати фінансування.
Виберіть місце
Найбільш важливим з усього, що потрібно врахувати при відкритті пекарні - є вибір місця. Переконайтеся, що місце має великий потенціал купівельної спроможності. Необхідно щоб приблизно 1000-2000 сімей користувалася вашими послугами. Крім того, потрібно дізнатися масштаби виробництва, рівень продажів і рейтинг ваших конкурентів. Дізнайтеся, як багато пекарень і магазинів хлібобулочних виробів уже працюють по сусідству. Це дасть вам розуміння про те, чи варто вам відкривати нову пекарню в цьому районі. При виборі місця також слід взяти до уваги, чи є поблизу школи, коледжі та кінотеатри. Конкуренція - не обов'язково погана річ. Залежно від того, яку стратегію Ви будете використовувати, Ви можете використати її на свою користь.
Отримайте фінансування
Підготовка. Під час запуску будь-якого бізнесу, Вам слід поговорити з банком про те, щоб узяти позику для малого бізнесу, якщо у Вас, звісно, немає приватного джерела коштів. Відкриття пекарні справа не дешева. Ви повинні будете мати достатньо коштів для оренди або купівлі місця під пекарню, його ремонту та переобладнання згідно з вимогами пожежної безпеки та місцевої санітарно-епідеміологічної станції.
Отримайте всі необхідні дозволи та ліцензії
Визначтеся з типом вашого майбутнього підприємства (ТОВ, приватний підприємець, організація тощо) і потім придумайте назву для вашої пекарні.
Вам знадобиться ціла низка дозволів і ліцензій, перш ніж Ви зможете представляти свої послуги у сфері громадського харчування. Зверніться до місцевої адміністрації, щоб з'ясувати, які документи Вам потрібні, щоб почати малий бізнес. Ви також повинні зв'язатися з місцевим інспектором санітарно-епідеміологічної служби, щоб дізнатися про конкретні вимоги і стандартні перевірки закладів громадського харчування. Перед тим, як закуповувати меблі, Вам необхідно зв'язатися з пожежним інспектором, щоб дізнатися, скільки людей можуть перебувати у Вашій будівлі одночасно, згідно з вимогами пожежної безпеки. Ви також маєте отримати ліцензію посередника/перекупника, це дасть Вам змогу купувати товари інших виробників (напої, морозиво, чіпси тощо) за оптовою ціною і продавати їх разом зі своїми виробами. Зайвий дохід не завадить.
Ви повинні повісити всі ці ліцензії та дозволи на стіні позаду касового апарата.
Закупіть пекарне обладнання
Незалежно від Вашого бюджету, завжди можна підібрати якісне обладнання. Поройтесь в інтернеті. Але купуйте тільки те, що Вам дійсно потрібно насамперед, і постарайтеся купити все в одному місці, щоб отримати знижку. Вам необхідно економити свої заощадження, щоб успішно протриматися перші 3-6 місяців. Багато компаній починають смітити грошима на старті, а потім через кілька місяців у них закінчуються гроші, і їхній бізнес руйнується. Не будьте одним із них!
Вам також доведеться пройти жахливу санітарно-епідеміологічну інспекцію. Зробіть глибокий вдих! Може виявитися, що у Вас не вистачає другої раковини або ще чогось, що спричинить додаткові витрати. Але Вам може пощастити, і інспектор не стане чіплятися в перший раз, але це буває дуже рідко. Дізнайтеся якомога більше про цю інспекцію і гарненько до неї підготуйтеся.
Дизайн інтер'єру пекарні
Незалежно від розміру Вашої майбутньої пекарні, її інтер'єр має бути приємним для очей. Освітлення й асортимент мають бути чітко підібрані, щоб привертати увагу відвідувачів. Перед купівлею будь-якого обладнання проконсультуйтеся з фахівцем, щоб переконатися, що воно перебуває в хорошому робочому стані. Що стосується реклами, то її потрібно починати задовго до безпосереднього відкриття. Розклейте оголошення на бігбордах, організуйте роздачу флаєрів і листівок біля виходів із метро та в інших людних місцях. Ви також можете розмістити рекламу в місцевій газеті, інтернеті, на радіо і ТБ.
Вартість
Наступним важливим рішенням є ціноутворення. Не встановлюйте занадто низьку ціну на свою продукцію, залиште достатній запас для прибутку. Ведіть щоденний облік витрат. Спробуйте звузити коло постачальників до тих, хто пропонує найкращі ціни, зберігаючи при цьому прийнятний рівень якості. Зайве згадувати, завжди купуйте оптом для більшої економії.
Персонал
Не важливо, в якій сфері бізнесу Ви працюєте - найцінніший ресурс це люди. Робочий персонал може, як зруйнувати ваш бізнес, так і побудувати його. Ретельно обирайте робітників і добре їх тренуйте. Проводьте інвентаризацію на регулярній основі та ведіть записи про постачання та витрати матеріалів. Ведіть облік прибутку і витрат, переробки продуктів та утилізації відходів.
Знайдіть ринок збуту
Тепер Ви можете похвалити себе за те, що знайшли в собі сили і написали хороший бізнес-план. Час подумати про те, хто і де буде продавати Вашу продукцію. Навіть пари-трійки точок збуту буде достатньо для початку. Шукайте, запитуйте, пропонуйте безкоштовні зразки потенційним дилерам, не соромтеся! Але якщо Ви все ж таки налагодили контакти з дилерами, і при цьому перший місяць був недостатньо прибутковим, не засмучуйтеся. Скористайтеся своїми заощадженнями для підтримки бізнесу. У процесі управління пекарнею Вам необхідно вести суворий облік. Бережіть кожну гривню. Слідкуйте за тим, щоб кожен клієнт йшов задоволеним. Це ідеальний рецепт для створення і підтримки своєї власної процвітаючої пекарної справи. Як відкрити пекарню: поради щодо підбору обладнання для пекарні